تبلیغات
دانشجویان شهرسازی دانشگاه علمی_کاربردی ابهر - قوانین شهرسازی نوین
دانشجویان شهرسازی دانشگاه علمی_کاربردی ابهر

ما به این دلیل روی کره زمین هستیم که از زندگی لذت ببریم...

قوانین شهرسازی نوین میتوانند در همه پروژه ها با مقیاس های گوناگون از یک ساختمان تک تا کل یک جامعه اعمال شوند.
1.قابلیت پیاده روی
-بیشتر چیزها در یک فاصله 10 دقیقه ای پیاده از خانه و محل کار
-طراحی خیابان ها به صورت پیاده دوست!(ساختمان های نزدیک به خیابان ها ,ایوان ها و هشتی ها , پنجره ها و درها خیابانهای در امتداد درخت ها,پارک کردن توی خیابان ها , پارکینگهای پنهان , گاراژها در لاین عقبی, خیابان های باریک و با حرکت ارام(
-خیابان های پیاده بدون هیچ ماشین در شرایط خاص

2.اتصال
شبکه رشته ای به هم پیوسته خیابان ها ترافیک را متفرق کرده و پیاده روی را اسان می کند.
- سلسله مراتبی از خیابان ها , بلوارها و کوچه ها
-شبکه پیاده با کیفیت بالا و قلمرو عمومی پیاده روی را خوشایند می کند.
3.کاربری مختلط و گوناگونی
-مخلوطی از مغازه ها,ادارات,اپارتمان ها, و خانه ها در سایت.کابری مختلط درون همسایگی ها ,بلوک ها, و ساختمان ها
گوناگونی مردم-در سن,سطح درامد,فرهنگ و نژاد
4.خانه سازی مختلط
طیفی از مدل ها ,اندازه ها و قیمت ها در مجاورت هم
5.معماری و طراحی شهری کیفی
تاکید بر زیبایی ,هنر های زیبا ,اسایش انسانی و ساخت حس مکان ؛جایگذاری خاص کابری های شهری و مکان ها درون جامعه.معماری با مقیاس انسانی و مناظر زیبا روح انسان را قوت می بخشد

6.ساختار همسایگی سنتی
مرکز و لبه قابل تمییز
-
فضای خالی عمومی در مرکز
-
اهمیت قلمرو عمومی کیفی , فضای خالی عمومی باز در هنر شهری
-
شامل طیفی از کاربری ها و تراکم ها در یک پیاده روی 10 دقیقه ای می شود
-
طراحی برش عرضی:بالاترین تراکم ها در مرکز شهر ,که به تدریج به سمت لبه ها تراکم پایین می اید.برش عرضی یک سیستم تحلیلی است که عناصری را که دوسویه تقویت می شوند متصر میکند,و ازین طریق یک سری بوم های طبیعی و محیطهای زندگی به شیوه ی شهری را می سازد.برش عرضی روش شناسی محیطی برای اندازه گیری محیط اسکان را با روش شناسی منطقه ای برای طراحی جامعه در می امیزد.مرز تخصصی بین طبیعی و مصنوع ناپدید می شود که محیط زیست شناسان را قادر به اندازه گیری طرح بوم انسانی و شهرشناسان را قادر به پشتیبانی زیست پذیری طبیعت می کند.این سلسله مراتب برش عرضی از شهری به روستایی ساختمان ها و مدل های مناسب برای هر منطقه را در طول تسلسل دارد.
7.تراکم بیشتر
ساختمان های بیشتر,سکونت ها ,مغازه ها و خدمات نزدیکتر به یکدیگر برای سهولت پیاده روی ,تا کاربری کارامد تری از خدمات و منابع را امکان پذیر کرده و محیطی راحت تر و لذت بخش تر برای زندگی بسازد.
-
قوانین شهرسازی نوین در همه شهرها در همه ابعاد از شهرهای کوچک تا بزرگ اعمال می شود.
8.حمل و نقل هوشمند
-
شبکه ای از قطار های با کیفیت بالا که شهرها,شهرک ها و محله ها را به یکدیگر متصل می کند.
-
طراحی دوستدار پیاده روی که تشویق به استفاده بیشتر از دوچرخه,رولربلید ,اسکوتر و قدم زدن به عنوان حمل و نقل روزانه می کند.
9.تحمل پذیری
کمترین تاثیرات محیطی توسعه و عملکرد ان
-
تکنولوژی بوم-دوست,احترام برای بوم و ارزش سیستم های طبیعی
-
کارامدی انرژی
-
استفاده کمتر از سوخت های محدود
-
تولید محلی بیشتر
-
پیاده روی بیشتر,رانندگی کمتر
10.کیفیت زندگی
همه اینها به علاوه سطح زندگی بالا که ارزش زیستن را دارد و ساخت محیط هایی که روح انسان را غنی کرده, تقویت و با انگیزه میکند.


نوشته شده در یکشنبه 8 شهریور 1388 ساعت 11:17 ب.ظ توسط مریم عزیزی نظرات |



قالب جدید وبلاگ پیچك دات نت